წრის მასალები


წრის გეგმა და მასალები






                                                                                                                საწრეო მუშაობა          
  წრის დასახელება „Пчёлка „
წრე განკუთვნილია 5 კლასის მოსწავლეებისათვის. მისი შექმნის მიზანია კითხვის, მეტყველების, მართლწერი გაუმჯობესება, ლექსიკური მარაგის გამდიდრება. წრის სახელწოდებაც შერჩეულია და მეტყველებს იმაზე, რომ მოსწავლეები იშრომებენ, შეიძენენ უფრო ღრმა ცოდნას, მისი ჩამოყალიბების მიზანიც და მნიშვნელობაც ხომ ეს არის. წრის მუშაობის აქტუალობა გამოიხატება იმაში,რომ მოსწავლეები გაავლებენ პარალელს მშობლიურ ენასთან და ჩაუღრმავდებიან უცხო( ამ შემთხვევაში) რუსულ ენას,წრეში მუშაობა დაეხმარება მათ იყვნენ უფრო მეტად ჩართულები საგაკვეთილო პროცესში, გაეზრდებათ მოტივაცია, გახდებიან უფრო მეტად კრეტიულები,თვითდაჯერებულები, შეაფასებენ საკუთარ შესაძლებლობებს. წრის მუშაობისას გამოვიყენებ აქტივობებს( ხმოვანი და თანხმოვანი ბგერების გამოცნობა, დამარცვლა,სიტყვების დაკავშირება ერთმანეთთან , უცხო ტექსტების გაცნობა, კითხვებზე პასუხის გაცემა და ა.შ ,ორგანიზების ფორმებს(ინდივიდუალურ,ჯგუფურ, წყვილებში)მუშაობას, სლაიდებს, სურათებს. წრის წევრები ნახავენ ვიდეო რგოლებს,მულტფილმებს
საწრეო მუშაობა ეყრდნობა ეროვნულ სასწავლო გეგმის სტანდარტებს
კითხვა უცხ.დ II 6 მოსწავლეს შეუძლია მცირე ზომის ილუსტრირებული ტექსტების გაგება და მათში ინფორმაციის მოძიება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           ნაცნობ სიტყვებსა და ილუსტრაციებზე დაყრდნობით ამოიცნობს ორ-სამწინადადებიანი მიკროტექსტის შინაარსს;
·           მოსმენისას დამუშავებულ ტექსტში მოიძიებს ნაცნობ სიტყვებს წინასწარ მიცემული ინსტრუქციის მიხედვით (მაგ., ხილის, ცხოველების და ა.შ. აღმნიშვნელ სიტყვებს);

 უცხ.დ.II.9. მოსწავლეს შეუძლია უცხოური ენის ბგერების, ჟღერადობის, ინტონაციის აღქმა, მიბაძვა-გამეორება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           ზეპირად კითხულობს ლექსებს, გათვლებს, ასრულებს სიმღერებს;
·            ლექსის/სიმღერის შინაარსს ადეკვატურად უსადაგებს არავერბალურ მეტყველებას (ინტონაციას, მიმიკას, ჟესტიკულაციას, რიტმულ მოძრაობებს);
·            
   ლაპარაკი
უცხ.დ.II.10. მოსწავლეს შეუძლია მარტივ ინტერაქციაში მონაწილეობა.
 შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·                     მოკლედ პასუხობს კითხვებს მისთვის ნაცნობ თემატიკაზე
წერა
 უცხ.დ.II.7. მოსწავლეს შეუძლია სიტყვების, წინადადებების წერა.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           ასოებს წერს წესების დაცვით (სტრიქონზე განლაგება, ზომა, მოხაზვის მიმართულება);
·           ნაწერიდან ან ნაბეჭდი წყაროდან გადაიწერს სიტყვებს, მოკლე წინადადებებს.

  სწავლის სწავლა
უცხ.დ.II.14. მოსწავლეს გამომუშავებული აქვს თანაკლასელებთან და მასწავლებელთან თანამშრომლობის საწყისი ჩვევები.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           სხვებს აცდის პასუხის დასრულებას;
·           უსმენს თანაკლასელებს, მასწავლებელს;
·           თანატოლს ეხმარება იმ საკითხებში, რომლებშიც თვითონაა ძლიერი;
·           ცდილობს, მეწყვილესთან ერთად გადაჭრას დასმული ამოცანა.


მეცადინეობა ჩატარდება ყოველი კვირის ხუთშაბათს
ხანგრძლივობა 1 საათი პირველი სემესტრი
                         პროგრამა , შეხვედრების გრაფიკი
თარიღი
            შესასრულებელი საკითხი
აქტივობა
რესურსი
05.10.2017
Алфавит( гласные, согласные звуки.Буквы
ტექსტის კითხვა“Кто лучше всех
სიტყვების წარმოთქმნა,დამარცვლა,ასოებისერთმანეთთან დაკავშირება,ხმოვანი ან თანხმოვანი ბგერების დაჯგუფება მოცემული ასოებით სიტყვების შედგენა ა .შ
Поём русский алфавит-видеоролик
www.umachka.net
12.10.2017
Гласные звуки.Давайте почитаем «Настина кукла»
ხმოვანი ასოები შედარება მშობლიურ ენასთან, სიტყვების დამარცვლა,დიდი და პატარა ასოების შეერთება ერთმანეთთან,გამოტოვებული ხმოვანის ჩასმა, ტექსტის კითხვა,კითხვაზე პასუხის გაცემა ა.შ
Поём русский алфавит-гласные буквы видеоролик
www.umachka.net
19.10 2017
Согласные звуки, их выделение из слов,чтение незнакомого текста «Щенки»
სიტყვების დალაგება ანბანის მიხედვით,ლექსიკური მარაგის გამდიდრება,ტექტსში წინადადების დასაწყისის და დასასრულის მოძიება მოთხრობის დახატვა ა.შ
Поём русский алфавит-согласные буквы видеоролик
www.umachka.net
26.10.2017
Беседа «Кто я?»(фамилия,имя, возраст,)
Давайте почитаем текст»Мышонок пик»
კითხვებზე პასუხის გაცემა, დიალოგში მონაწილეობა,ახალ სიტყვებზე მუშაობა,წყვილებში მუშაობა და ერთმანეთისთვის კითხვების დასმა, მწინადადებების გადაწერა ა.შ.
Лучшая азбука в стране букв видеоролик
www.umachka.net
02.11.2017
Текст „Моя школа»-школьные принадлежности
Местоимения мой, моя, моё
ტექსტზე მუშაობა ,წყვილებში მუშაობა(ახალი სიტყვების მნიშვნელობების ერთმანეთთან შეჯერება,კითხვებზე პასუხის გაცემა,საუბარი საკუთარი სკოლის შესახებ(მოკლედ) სკოლის დახატვა, თამაში „დაკარგული ნივთი“
Мультфильм
Маша и медведь
09.11.2017
Времена года-чтение текста
(названия месяцев, времен года) Вопросы Какой? Какая? Какое?
წელიწადი დროების დასახელება,ტექსტში უცნობი სიტყვების თარგმნა, კითხვებზე პასუხის გაცემა, ვხატავთ ჩვენთვითონ
Видео ролик»Времена года»
Презентация Power point
16.11.2017
 Зима.Весна.(месяцы, описание погоды) чтение текста
ტექსტის კითხვა და მასში ახალი სიტყვების მოძებნა(წყვილებში განხილვა ),პასუხების მოძიება ტექსტში,წინადადებების დასრულება ტექსტის მიხედვით,ვკითხულობთ და გამოვთქვავთ ვარაუდს როდის ხდება ეს-წერა,ვხატავთ წელიწადის დროებს.
Видео ролик»Времена года»
Презентация Power point
23.11.2017
Лето.Осень.-чтение , описание рисунков.
ტექსტის კითხვა და მასში ახალი სიტყვების მოძებნა(წყვილებში განხილვა ),პასუხების მოძიება ტექსტში,წინადადებების დასრულება ტექსტის მიხედვით,წერა,ვხატავთ წელიწადის დროებს.
Видео ролик»Времена года»
Презентация Power point
30.11.2017
Текст « Я и моя семья»
საუბარი ემის შესახებ, კითხვებზე პასუხის გაცემა, ლექსიკური მარაგის გამდიდრება,ცხრილის შევსება-(ვინ თქვა ეს ფრაზა)მოთხრობის შედგენა ტექსტიდან გამომდინარე-წერა
Изображения ролевые игры
07.12.2017
Мой любимый город-текст
ტექსტის შინაარსის გააზრება ნაცნობი სიტყვების დახმარებით,კითხვებზე პასუხის გაცემა, საუბარი მოცემულ ემაზე, მოცემულ მონაკვეთში გამოტოვებული სიტყვების ჩასმა,
Изображения
мультфильм
14.12.2017
День рождения-чтение текста
ახალი სიტყვების რუსულ-ქართული შესატყვისის მოძებნა,საუბარი, კითხვებზე პასუხის გაცემა,წინადადებების გადაწერა
Изображения
мультфильм
21.12.2017
Подведём итог нашей работе
საუბარი“ რა ვისწავლე ,როგორ დამეხმარა რუსულის წრე.


წრის წევრები
1.დალაქიშვილი ბექა
2.ბარბაქაძე გაგა
3.ჩანდიშვილი მაია
4.ციცქიშვილი ლიკა
5.ღამბარაშვილი ნინი
6.თიგიშვილი მარიამ
7.მოძმანაშვილი საბა
8.მოსიაშვილი მარიამ
9.ხუჯაძე ცირა
10.ტაბატაძე შოთიკო
11.ჩადუნელი შალვა
12.კახნიაშვილი საბა
13.ვარდოსანიძე გიორგი
14.ჩადუნელი ბუნდო
15.ვარდოსანიძე.გიორგი
16.ლომიძე გიორგი

წრის ხელმძღვანელი ლელა იკაშვილი
                                                                                                                                                                        ,

                       წრის მუშაობის რეფლექსია

     მეხუთე კლასში მოსწავლეთა საჭიროების და სურვილების გათვალისწინებით, ჩამოვაყალიბეთ რუსული ენის  წრე, რომლის შესახებაც მშობლებისათვის  ინფორმაცია მაშინვე იყო ხელმისაწვდომი. თავდაპირველად წრეს შევურჩიეთ სახელწოდება « Пчёлка», შევადგინეთ სამუშაო გეგმა,  დავსახეთ წრის მუშაობის მიზანი : კითხვის, მეტყველების, მართლწერის გაუმჯობესება, ლექსიკური მარაგის გამდიდრება. წრის სამუშაო გეგმა და მიზანი შევუსაბამეთ ეროვნულ სასწავლო გეგმას.
       გეგმაში გავწერეთ, მუშაობისას ვიყენებდით აქტივობებს( ხმოვანი და თანხმოვანი ბგერების გამოცნობა, დამარცვლა,სიტყვების დაკავშირება ერთმანეთთან , უცხო ტექსტების გაცნობა-წაკითხვა, კითხვებზე პასუხის გაცემა, ტექსტის კითხვა და მასში ახალი სიტყვების მოძებნა , დიალოგში მონაწილეობა , საუბარი მითითებულ ემაზე, წინადადებების გადაწერა და ა.შ.) წრის მუშაობისას ვიყენებდით რესურსებს: ვიდეორგოლები-„ერთად ვიმღეროთ რუსული ანბანი, ვუყურეთ მულტფილმებს „მაშა და დათვი“, „წელიწადის დროები“ , მოსწავლეებმა მოირგეს როლური თამაშები.
          ვფიქრობ, წრის მუშაობის  აქტუალურობა გამოიხატებოდა იმაში, რომ მოსწავლეები გაავლებდნენ პარალელს მშობლიურ ენასთან და ჩაუღრმავდებოდნენ უცხო( ამ შემთხვევაში) რუსულ ენას. წრის მუშაობა ემსახურებოდა კითხვის, წერის და მეტყველების კულტურის ამაღლებას, რასაც ვფიქრობ, რომ მივარწიეთ. მოსწავლეები გახდნენ უფრო მეტად კრეტიულები, თვითდაჯერებულები, გაიუმჯობესეს უნარები.
     აღშანიშნავია, რომ  ამგვარი მუშაობა საჭიროა გაგარძელდეს მომავალშიც, რათა მოსწავლეებმა კიდევ უფრო დახვეწონ კითხვა, მეტყველება, წერა, გაიმდიდრონ ლექსიკური მარაგი.
რაც შეეხება ხარვეზებს , ვფიქრობ ,რომ უფრო  მეტი დრო დავუთმე ისეთ აქტივობებს ,როგორიცაა კითხვა და წერა და უფრო ნაკლები  მეტყველების გაუმჯობესებას.ამ მიზმით მომავალში დავგეგმავდი  უფრო მეტ როლურ თამაშებს. დიალოგებს მოვაწყობდი არა მარტო იმ კლასში, რომელშიც მიმდინარეობს წრის მუშაობა , არამედ მოვიწვევდი სხვა კლასებიდან მოსწავლეებს, ჩავრთავდი მათაც და ამით შევეცდებოდი,  დამეძლია ის ბარიერი, რაც   ყოველთვის ახლავს მეტყველებას: მორცხვობა, შეცდომების დაშვების  ან არასწორად წარმოთქმული სიტყვების დაშვების შიში.
         ვფიქრობ, ხარვეზების დაძლევა მუშაობის გაგრძელებით არის შესაძლებელი.                                                           წრის ხელმძღვანელი ლ.იკაშვილი     2017 წელი დეკემბერი                                                       
           

Комментариев нет:

Отправить комментарий